بهداشت مدارس

رسانه تخصصی بهداشت مخصوص دبیران , اولیا و دانش آموزان

بهداشت مدارس

رسانه تخصصی بهداشت مخصوص دبیران , اولیا و دانش آموزان

بهداشت مدارس
مطالب بهداشت مدارس از دیدگان متخصص برای دبیران , اولیا و دانش آموزان و عموم
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
جمعه, ۹ اسفند ۱۳۹۸، ۰۷:۱۴ ب.ظ

ویروس کرونا (Covid-19) " همه گیر " شد ؟


ویروس کرونا (Covid-19) " همه گیر " شد ؟
تاکنون سازمان بهداشت جهانی هنوز یک بیماری " همه گیر " را در نظر نگرفته است. در اواخر ژانویه ، WHO سطح هشدار همه گیر را به " اضطراری بین المللی " رسانده بود . سیلوی بریاند، رئیس سرویس آماده برای مقابله با خطر ابتلا به بیماری در جهان از WHO، گفت: " امروز، ما در حالت بیماری همه گیر نیست » اما تنها در مراحل ارائه می دهد بسیاری شیوع بیماری .
همانطور که توسط متخصصان توضیح داده شده است ، " اورژانس بین المللی " به معنای بیماری " جدی ، غیر منتظره ، معمول یا غیر منتظره " نیست و این بیماری باعث " عواقب" برای در بخش بهداشت عمومی ، فراتر از مرزهای ملی کشور مبتلا »، بنابراین ممکن است اقدامات بین المللی فوراً مورد نیاز باشد.

ویروس ها تا 9 روز در سطح جسم زندگی می کنند؟
ساکنان شبکه های اجتماعی هشدار داده اند: « ویروس کرونا تا 9 روز زنده می ماند ». با این حال ، کارشناسان می گویند که سخت است ادعا کنید که این کاملا صحیح است.
در حقیقت ، این اطلاعاتی است که دانشمندان آلمانی هنگام مطالعه ویروس هایی از همان نوع ، مانند ویروس ذات الریه پنومونی حاد معمولی SARS (کشف شده در سال 2002) و ویروس سندرم تنفسی در چین به آنها دادند. مرس شرقی (در سال 2012). طبق گفته های Science et Avenir ، در این مطالعه دانشمندان آلمانی تأیید کردند که ویروس می تواند بر روی سطوح بسیاری از اشیاء ، از " 2 ساعت تا 9 روز " زنده بماند .
WHO به نوبه خود اظهار داشت: ` هنوز مشخص نیست که ویروس 2019-nCov تا چه مدت در سطوح زنده خواهد ماند ، اگرچه اطلاعات اولیه می گویند که آنها می توانند چندین ساعت زنده بمانند. ضد عفونی کننده های ساده می توانند ویروس ها را از بین ببرند و از شیوع آنها به دیگران جلوگیری می کنند ».

ویروس از طریق هوا پخش می شود؟
به نظر می رسد در وب سایت چینی شین هوا از اطلاعاتی برخوردار است ، اما جزئیات کمی وجود دارد.
سازمان بهداشت جهانی هنوز هم نسبت به این فرضیه احتیاط می کند: « coronavirus جدید یک ویروس تنفسی است که عمدتاً از طریق تماس با شخص آلوده از طریق قطرات آب و گرد و غبار از دستگاه تنفسی پخش می شود. وقتی فرد سرفه یا عطسه می کند و یا از طریق قطرات بزاق ایجاد می شود ، بینی آبریزش می کند . "
هنوز مطابق WHO ، « هنگامی که فرد سرفه می کند یا عطسه می کند ، قطرات بزرگی از آب می توانند آب پاشیده شوند. با این حال ، این قطرات به مدت طولانی در هوا شناور نمی شوند ، به زمین می افتند ». تا کنون ، با اطمینان می توان گفت ویروس کرون جدید در هوا پخش می شود. با این حال ، برای ویروس های دیگر مانند مرس ، WHO می گوید "اطلاعاتی در مورد پخش از طریق محیط هوای عادی وجود دارد ".

ویروس کرونا جدید ایجاد شده از ویروس HIV؟
این فرضیه از زمان شیوع Covid-19 ، با نسخه های مختلف ، در بحث مداوم بوده است. اخیراً گزارش شده که ویروس ایجاد کننده این بیماری این بار به نظر می رسد توسط آزمایشگاه ساخته شده از HIV ایجاد شده است.
در حقیقت ، این فقط یک مطالعه قبلی است (یعنی هنوز مورد قبول علمی قرار نگرفته است) توسط یک تیم خبره هندی. آنها گفتند که هنگام تجزیه و تحلیل توالی ژنتیکی ، درجاتی " منحصر به فرد" را که فقط در ویروس HIV یافت شده است ، پیدا کردند و دریافتند که شباهت های زیادی بین ویروس کرونا جدید و ویروس HIV وجود دارد. با این حال ، طبق گفته دانشمندان بین المللی ، این درج ها در بخش های دیگری نیز یافت می شود و هیچ چیزی برای تأیید ارتباط با ویروس HIV وجود ندارد. علاوه بر این ، از آن زمان به بعد ، این مطالعه قبلی پس گرفته شده است.

تاکنون احتمالاً منشأ ویروس Covid-19 از حیوانات سرچشمه گرفته است ، در حالی که کارشناسان هنوز مطمئن نیستند کدام حیوان می تواند ویروس را به انسان منتقل کند.لازم به ذکر است ، نباید با بحث درباره منشأ ویروس جدید کرونا با اطلاعاتی که مطبوعات آمریکا گزارش داده اند ، سردرگم نشوند ، براساس آن ، چین در تلاش است تا با ترکیبی از آنفولانزای معمولی ، بیماران مبتلا به ویروس کرونا جدید را درمان کند. ویروس شایع و ضد HIV.


آیا یک " اکسیر " برای درمان ویروس جدید کرونا وجود دارد؟
همه نوع «وجود اکسیر » روش « موثر » در شبکه های اجتماعی، مانند نوشیدن آب! خوردن سیر و یا کنجد نوشیدنی روغن ... همه درمان « معجزه » تأیید نشده است. لطفاً به شما هشدار داده شود ، نوشیدن آب چربی خطرناک ، صدمه به معده و در صورت زیاد بودن غلظت چتر ، واکنش جدی ایجاد می کند.
سازمان بهداشت جهانی به روشنی اظهار داشت: " هیچ درمانی خاص علیه عفونت جدید کرونا وجود ندارد ." هنوز هم طبق گفته این نهاد ، " با این وجود ، علائم بسیاری وجود دارد که براساس وضعیت بالینی بیمار قابل درمان و درمان هستند. علاوه بر این ، مراقبت حمایتی از افراد آلوده می تواند بسیار مؤثر باشد ».
منبع : سایت بهداشت جهانی
http://www.rfi.fr/vi/qu%E1%BB%91c-t%E1%BA%BF/20200221-virus-corona-%E2%80%93-covid-19-m%E1%BB%99t-v%C3%A0i-ng%E1%BB%99-nh%E1%BA%ADn

http://t.me/schoolhealthy

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۰۹
کارشناس بهداشت مدارس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی